Tuloksellinen markkinointi edellyttää alan pelisääntöjen tuntemista – miten sovitat yhteen markkinoinnin ja juridiikan? 

Päivän aikana saat vastauksen markkinoinnin ajankohtaisiin kysymyksiin kiinnostavien ja informatiivisten esimerkkien kautta!

Seminaari on tarkoitettu kaikille niille, jotka suunnittelevat, johtavat tai toteuttavat markkinointia ja viestintää työssään, tai joiden tulee omien tai asiakkaiden etujen valvomiseksi olla selvillä markkinoinnin ajankohtaisista juridisista trendeistä ja riskikohdista.

Ohjelmassa muun muassa:

  • Profilointi ja kohdennettu markkinointi, uuden tietosuoja-asetuksen edellytykset
  • Vertailevan markkinoinnin sallittavuuden edellytykset esimerkkien valossa
  • Valokuva ja kuvan kohde – tekijänoikeuden ja markkinointioikeuden erot käytännössä
  • Piilomainonta – natiivi- ja sisältömarkkinoinnin tunnistettavuus
  • Tubettajayhteistyön pelisäännöt
  • Mainonnan eettisen neuvoston, julkisen sanan neuvoston ja markkinaoikeuden uusimmat linjaukset

Päivän puheenjohtajana Keskuskauppakamarin markkinointioikeudellisten asioiden pääsihteeri Paula Paloranta

Asiantuntijoina muun muassa:

Asianajaja, VT, osakas Hanna-Maija Elo, Properta Asianajotoimisto Oy
Asianajaja, osakas, CIPP/E Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy
Professori Pekka Mattila Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Liiketapalautakunnan puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamari
Legal Counsel Laura Teirikko, Yellow Film & TV
Mainonnan eettisen neuvoston varapuheenjohtaja, Raija Tuokko
Director, Data Protection and Privacy Riikka Turunen, Sanoma Oyj

Jaa kokemuksia ja osallistu keskusteluun: #markkinointi @Lakikoulutus

Seminaarin hintaan sisältyy Paula Palorannan Markkinoinnin etiikka käytännössä –kirja (arvo 88 €).

Ohjelma

Seminaarin puheenjohtajana toimii markkinaoikeudellisten asioiden pääsihteeri Paula Paloranta, Keskuskauppakamari

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Ajankohtaista ja tulevaa johdatus päivän teemoihin

  • Terveyspalveluiden markkinointi
  • ICC:n muuttuvat markkinointisäännöt

Keskuskauppakamarin markkinointioikeudellisten asioiden pääsihteeri Paula Paloranta

9.30

Profilointi ja kohdennettu markkinointi uuden tietosuoja-asetuksen valossa

  • Mitä rajoituksia lainsäädäntö asettaa henkilötietojen käsittelylle ja evästeiden käytölle?
  • Miten muotoilla tietosuojailmoitukset ja suostumukset?

Asianajaja, osakas, CIPP/E Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy

Director, Data Protection and Privacy Riikka Turunen, Sanoma Oyj

 

10.15

Keskustelua ja tauko

10.30

Edellinen esitys jatkuu

  • Käytännön muistilista kohdennettuun, sähköiseen suoramarkkinointiin
  • Mihin ei tarvitse luvan, mistä pitää informoida ja mihin tarvitsee opt-inin ja mihin riittää opt-out
  • B2C / B2B puolen erot

Asianajaja, osakas, CIPP/E Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy

Director, Data Protection and Privacy Riikka Turunen, Sanoma Oyj

 

11.00

Vertailevan markkinoinnin sallittavuuden edellytykset esimerkkien valossa

  • Soveltuvat säännökset ja ohjeistukset
  • Perusperiaatteet vertailevan markkinoinnin osalta
  • Tavaramerkit vertailevassa markkinoinnissa
  • Seuraamukset lainvastaisesta markkinoinnista
  • Oikeuskäytäntöä

Asianajaja, VT, osakas Hanna-Maija Elo, Properta Asianajotoimisto Oy

11.40

Lounas

12.40

Valokuva ja kuvan kohde tekijänoikeuden ja markkinointioikeuden erot käytännössä 

  • tekijänoikeus ja markkinointioikeus
  • mitä eroa käytännössä?

VT, liiketapalautakunnan puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamari

13.20

Markkinoinnin kompastuskivet

  • Sisältömarkkinoinnin ongelmakohtia ja miten niistä voi selvitä
  • JSN:n huomautukset piilomainonnasta
  • Milloin markkinointi halventaa kilpailijaa?

Keskuskauppakamarin markkinointioikeudellisten asioiden pääsihteeri Paula Paloranta

14.00

Tubettajayhteistyöpelisäännöt

Legal Counsel Laura Teirikko, Yellow Film & TV

14.30

Iltapäiväkahvi

14.50

Mainonnan eettisen neuvoston uusimmat linjaukset

  • Päätöksenteon raamit neuvoston työssä
  • Markkinoinnin monimutkaistuvien rakenteiden huomiointi ratkaisuissa

Mainonnan eettisen neuvoston varapuheenjohtaja, Raija Tuokko

15.30

KEYNOTE: Kasvu ja markkinoinnin logiikka

Professori Pekka Mattila, Aalto yliopisto

16.00

Keskustelua ja puheenjohtajan loppuyhteenveto

16.15

Seminaarin päätös

Seminaarin hinta

 Yksityinen sektori / Julkinen sektori ja Lakimiesliiton jäsen

Etuhinta 13.12. asti                       745 €/ 583 €
Normaalihinta           845 €/ 633 €

Hintoihin lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounas.

Seminaarin hintaan sisältyy Paula Palorannan Markkinoinnin etiikka käytännössä –kirja (arvo 88 €).

Ilmoittaudu

Lisätietoa